Το 2025 περνά στην ιστορία ως η χρονιά που αποχαιρετήσαμε το εμβληματικό Nissan GT-R αλλά η κατάργηση ενός καυτού μοντέλου δεν είναι το τέλος. Ούτε η αβεβαιότητα που επικρατεί γύρω από την μελλοντική πορεία του θρυλικού sports car – πότε θα λανσαριστεί ο διάδοχος, αν θα είναι υβριδικός ή ηλεκτρικός κλπ… Απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα ακόμα δεν έχουμε αλλά έχουμε το ανανεωμένο ενδιαφέρον της Nissan όσον αφορά στη Nismo και την παρουσία της στην αγορά. Ένα ενδιαφέρον που είναι ξαφνικό και αν μου επιτρέπεται, μη-ορθολογικό καθώς η ευρύτερη κατηγορία των sport μοντέλων, είτε μιλάμε για SUV, είτε για καθαρόαιμα sports cars είναι αρκετά συρρικνωμένη με κάποιες εξαιρέσεις που αφορούν είτε το ανώτατο άκρο της, είτε κάποιες καταξιωμένες εταιρίες με βάση τη Γερμανία.

Σε αυτό το τοπίο λοιπόν έρχεται η Nissan για να μας πει ότι θέλει να διπλασιάσει τον αριθμό των Nismo μοντέλων που προσφέρει από 5 σε 10 και να αυξήσει τις πωλήσεις της υπομάρκας επιδόσεων της από τις 100.000 στις 150.000! Αν όλα πάνε καλά, η Nissan ελπίζει, σκοπεύει, στοχεύει να πιάσει αυτόν τον αριθμό μέχρι το 2028 και για να πετύχει αυτόν τον φιλόδοξο στόχο θα βασιστεί και σε κάποιους “εξωτερικούς συνεργάτες”. Δεν ξέρουμε ούτε ποιοι μπορεί να είναι αυτοί, ούτε τον βαθμό της εμπλοκής τους στην δημιουργία ενός οποιουδήποτε μοντέλου της Nismo αλλά η στρατηγική της ιαπωνικής μάρκας παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον καθώς μέχρι τώρα είχαμε συνηθίσει να βαδίζει μοναχή – για καλό ή για κακό.

Αυτή τη στιγμή λοιπόν, η Nismo προσφέρει το γιγαντιαίο Patrol που είναι διαθέσιμο στη Μ. Ανατολή γιατί πού αλλού θα ήταν διαθέσιμο, το λίγο πιο φυσιολογικό και πιο… ευρωπαϊκό X-Trail Nismo, το αμιγώς ηλεκτρικό Ariya Nismo γιατί δεν λείπει ο Μάρτης από την Σαρακοστή (όπου Μάρτης η ηλεκτροκίνηση), το αποκλειστικά ιαπωνικό Skyline Nismo και φυσικά, το Nismo Z που προσπαθεί να κρατήσει ψηλά την σημαία. Αν ψάξουμε ποια μοντέλα θα μπορούσαν να φορέσουν την μεταφορική φανέλα της Nismo θα βρούμε πολλούς υποψήφιους όμως. Σίγουρα το Navara γιατί τα σκληροπυρηνικά pickup έχουν πέραση, πιθανώς το Micra όπου υπάρχει ήδη το παράδειγμα της Alpine A290, ίσως του Leaf που είναι νέο και ωραίο και γιατί όχι, ενός μοντέλου που θα είναι αποκλειστικό για τη Nismo και θα λειτουργήσει ως… κράχτης.

Εννοείται ότι τίποτα δεν είναι επιβεβαιωμένο πέραν της προθέσεως της ιαπωνικής μάρκας οπότε οι επόμενοι μήνες και τα επόμενα χρόνια θα έχουν εξαιρετικό ενδιαφέρον καθώς η Nissan θα προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στις αιματηρές περικοπές και την διεύρυνση της γκάμας



